Informacja dotycząca trybu składania skarg i wniosków w Mazowieckim Biurze Planowania Regionalnego w Warszawie
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
1. Pisemnie
Listownie na adres:
Mazowieckie Biuro Panowania Regionalnego w Warszawie
ul. Nowy Zjazd 1
00-301 Warszawa
Pismem złożonym osobiście w kancelarii Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie:
Mazowieckie Biuro Panowania Regionalnego w Warszawie
ul. Nowy Zjazd 1
00-301 Warszawa
2. Za pomocą telefaksu: fax 22 518 49 49,
3. Za pomocą poczty elektronicznej – e-mail: biuro@mbpr.pl
4. Za pomocą platformy elektronicznej ePuap/mbpr
5. Ustnie do protokołu sporządzonemu przez pracownika przyjmującego zgłoszenie w siedzibie Mazowieckiego Biura Panowania Regionalnego w Warszawie lub w oddziale terenowym:
Oddział Terenowy MBPR w Ciechanowie
Powstańców Warszawskich 11; 06-400 Ciechanów
tel. +48 23 672 35 99
Oddział Terenowy MBPR w Ostrołęce
Piłsudskiego 38; 07-410 Ostrołęka
tel. +48 29 766 65 88
Oddział Terenowy MBPR w Płocku
Kolegialna 19; 09-402 Płock
tel. +48 24 262 59 88
Oddział Terenowy MBPR w Radomiu
Mokra 2; 26-600 Radom
tel. +48 48 362 56 93
Oddział Terenowy MBPR w Siedlcach
Pułaskiego 19/21; 08-110 Siedlce
tel. +48 25 632 56 43
Ponadto w sprawach skarg i wniosków Dyrektor Biura bądź wyznaczony przez niego pracownik przyjmują w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Biura, tj. od 8°° do 16°°.
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione zostaną bez rozpoznania.
Podstawa prawna:
Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Mazowieckim Biurze Planowania Regionalnego w Warszawie odbywa się zgodnie z przepisami:
- Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256,695,1298),
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skarg może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe komórki organizacyjne Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosków mogą być w szczególności, dotyczące Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Informacja dotycząca trybu składania petycji w Mazowieckim Biurze Planowania Regionalnego w Warszawie
Petycja może być złożona w interesie:
- publicznym,
- podmiotu wnoszącego petycję,
- podmiotu trzeciego, za jego zgodą.
Petycje można składać:
1. Pisemnie
Listownie na adres:
Mazowieckie Biuro Panowania Regionalnego w Warszawie
ul. Nowy Zjazd 1
00-301 Warszawa
Pismem złożonym osobiście w kancelarii Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie:
Mazowieckie Biuro Panowania Regionalnego w Warszawie
ul. Nowy Zjazd 1
00-301 Warszawa
2. Za pomocą telefaksu: fax 22 518 49 49,
3. Za pomocą poczty elektronicznej – e-mail: biuro@mbpr.pl
4. Za pomocą platformy elektronicznej ePuap/mbpr
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać każdy z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z nich,
- oznaczenie adresata petycji,
- określenie przedmiotu petycji.
Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów – przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję. Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
Petycja składana w interesie podmiotu trzeciego zawiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu. Podmiot, w interesie którego składana jest petycja, wyraża zgodę na złożenie w jego interesie petycji w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda jest dołączana do petycji.
Podstawa prawna:
Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Mazowieckim Biurze Planowania Regionalnego w Warszawie odbywa się zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U. z 2018 r. poz. 870).